× Heb je al besteld en wil je informatie over je zending? Bezoek onze pagina hier

Verzending en service

Let op:
De levertijd bestaat uit twee belangrijke stappen: 1. doorlooptijd/verwerkingstijd en 2. levering via onze externe expediteurs. De doorlooptijd omvat het verwerken van de bestelling (indien nodig bestellen bij de fabrikant) en het voorbereiden van de verzending. Pas daarna is de bestelling klaar voor verzending.

De levertijden zijn afhankelijk of de goederen op voorraad zijn of niet:

'Direct leverbaar' of 'Levering over 2 - 3 dagen': Dit zijn artikelen die ter plaatse zijn in ons magazijn in Aken (DE). Er kunnen meestal tot 3 dagen zitten tussen de besteldatum en de levering van het pakket. Bij leveringen door een expediteur is de levertijd ongeveer 10-14 dagen. Afhankelijk van de betaalmethode en het tijdstip van de bestelling kan de verzendtijd van goederen die op voorraad zijn variëren. Als er met creditcard wordt betaald, vindt verzending meestal plaats op dezelfde dag als de bestelling. Als de betalingen via bankoverschrijving worden gedaan, worden de goederen pas verzonden na ontvangst van de betaling of na ontvangst van de bankbevestiging (ongeveer 2 - 3 dagen na ontvangst van de bestelling). In tijden van grotere verzendvolumes (Kerstmis, Zwarte Week) kan de levertijd in het magazijn tijdelijk iets langer zijn, bijv. tot 3 - 5 werkdagen.

'Verzending over ongeveer X weken' of 'Verzending vanaf dd.mm.jjjj': Dit zijn artikelen die eerst besteld moeten worden bij de fabrikant en dan pas verzonden worden vanuit ons magazijn. Zodra we je bestelling ontvangen, informeren we je in overleg met de fabrikant over de verwachte leverweek.

Daarnaast zijn er de gebruikelijke verzendtijden na overdracht aan de expediteur (zie tabel). Omdat we externe expediteurs met de levering belasten, hebben we geen invloed op de transporttijd.

Voor meubels met een groot volume wordt elk item met bijzondere zorg verpakt om ervoor te zorgen dat het onbeschadigd aankomt. Daarom wordt de onmiddellijke levering met ongeveer een dag verlengd vanwege de verpakking.
De standaardversies van veel van onze producten zijn beschikbaar voor onmiddellijke levering. Als je echter een aangepaste productconfiguratie of een speciaal ontwerp nodig hebt, bestellen we dit rechtstreeks bij de fabrikant voor productie. De levertijd kun je vinden op de betreffende productpagina's. Zodra we jouw bestelling ontvangen, zullen we je in overleg met de fabrikant informeren over de verwachte leverweek.

verzendkosten - gratis vanaf 99 € binnen Nederland

De verzendkosten voor levering in Nederland worden weergegeven in jouw winkelmandje. De verzendkosten worden automatisch herberekend en weergegeven in het besteloverzicht wanneer je jouw adres invoert en de verzendmethode selecteert.

Pakketverzending:

Land Tot 98 € Vanaf 99 €
Duitsland 4,90 € gratis
Frankrijk, Nederland, België, Luxemburg 6,90 € gratis
Oostenrijk 9,90 € gratis
Zwitserland* 14,90 € gratis
Finland, Zweden, Noorwegen, Italië, Spanje, Tsjechië, Polen, Denemarken 9,90 € 19,90 €
Alle andere landen op aanvraag op aanvraag

Expeditie:

Land Kosten
Duitsland, Nederland, Luxemburg 39,90 € gratis vanaf 99 €
Oostenrijk 39,90 € gratis vanaf 800 €
Zwitserland* 18,92 € /
Frankrijk 19,90 € /
België 39,90 € gratis vanaf 1000 €

Als uw land niet in de lijst voorkomt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via service@design-bestseller.nl of +31 432 100 400.

*Verzendkosten voor levering aan Zwitserland en niet-EU-landen :

Inklaring, invoerbelastingen en douanerechten zijn voor rekening van de ontvanger. Deze kosten worden rechtstreeks gefactureerd door de betreffende expediteur of pakketdienst. Dit betekent dat onze goederen onbelast en zonder invoerrechten naar Zwitserland of niet-EU-landen worden verzonden. Houd er rekening mee dat er geen btw in rekening wordt gebracht.De vrachtkosten zijn een vast bedrag dat het transport en de kosten voor inklaring dekt. Eventuele displaykosten, die door de douane worden geheven of omzetbelasting bij invoer zijn niet inbegrepen. Deze kosten zijn afhankelijk van de goederen, de prijs, de grootte en het gewicht en moeten door de ontvanger worden betaald. Douanerechten zelf worden meestal niet geheven, omdat onze producten preferentiële goederen zijn van uitsluitend Europese oorsprong. Neem voor meer informatie over verzending naar Zwitserland contact op met onze klantenservice via service@design-bestseller.nl of +31 432 100 400.

3. Verzendmethoden

  • Levering meestal binnen 2-3 werkdagen binnen Nederland
  • stoelen en volumineuze goederen levering meestal binnen 6-7 werkdagen
  • Verzekerde verzending
  • Verzendingen op eilanden zijn uitgesloten
  • Track & Trace
  • Als u op het moment van aflevering niet aanwezig zou kunnen zijn, bezorgen wij het pakket indien mogelijk in uw buurt, of uw pakket staat klaar voor afhaling in uw PostNl filiaal voor een week
  • levering meestal binnen 6-7 werkdagen binnen Nederland
  • Verzekerde verzending
  • Verzendingen op eilanden zijn uitgesloten
  • Track & Trace
  • Als u niet aanwezig kon zijn op het moment van de levering, leveren we het pakket indien mogelijk af bij een buur, of blijft uw pakket een week lang beschikbaar voor afhaling in het filiaal in uw buurt

  • "Gratis Standaard bezorgservice voor producten met een groot formaat."
  • Telefonisch advies
  • Levertijd: Binnen Nederland vindt levering meestal plaats over 8-10 werkdagen, Oostenrijk / Zwitserland: ca. 8 werkdagen, rest van Europa: ca. 10-12 werkdagen
  • Verzekerde verzending
  • De artikelen worden afgeleverd op het adres dat op uw factuur staat vermeld. De klant is verantwoordelijk voor het in huis nemen van het artikel en het zelf afvoeren van de verpakking
  • Levering door de transporteur is alleen mogelijk van maandag tot en met vrijdag

Verzenden

Nadat uw pakket ons logistieke centrum heeft verlaten, kunt u altijd de huidige status van uw bestelling volgen op www.postnl.post/tracktrace en het betreffende Track & Trace invoeren. Bij bezorging door PostNL of DHL vindt de levering plaats van maandag tot en met zaterdag; een levering door de expeditie vindt plaats van maandag tot vrijdag op de gebruikelijke kantooruren. Daarnaast beantwoordt onze klantenservice graag al uw vragen over de bezorgstatus op service@design-bestseller.nl of 0432 100 400.

PostNL-pakket

  • Levering meestal binnen 2-3 werkdagen binnen Nederland
  • stoelen en volumineuze goederen levering meestal binnen 6-7 werkdagen
  • Verzekerde verzending
  • Verzendingen op eilanden zijn uitgesloten
  • Track & Trace
  • Als u op het moment van aflevering niet aanwezig zou kunnen zijn, bezorgen wij het pakket indien mogelijk in uw buurt, of uw pakket staat klaar voor afhaling in uw PostNl filiaal voor een week

DHL-pakket (vooral stoelen en omvangrijke goederen)

  • levering meestal binnen 6-7 werkdagen binnen Nederland
  • Verzekerde verzending
  • Verzendingen op eilanden zijn uitgesloten
  • Track & Trace
  • Als u niet aanwezig kon zijn op het moment van de levering, leveren we het pakket indien mogelijk af bij een buur, of blijft uw pakket een week lang beschikbaar voor afhaling in het filiaal in uw buurt..

Expeditie levering / Standaard

  • "Gratis Standaard bezorgservice voor producten met een groot formaat."
  • Telefonisch advies
  • Levertijd: Binnen Nederland vindt levering meestal plaats over 8-10 werkdagen, Oostenrijk / Zwitserland: ca. 8 werkdagen, rest van Europa: ca. 10-12 werkdagen
  • Verzekerde verzending
  • De artikelen worden afgeleverd op het adres dat op uw factuur staat vermeld. De klant is verantwoordelijk voor het in huis nemen van het artikel en het zelf afvoeren van de verpakking.
  • Levering door de transporteur is alleen mogelijk van maandag tot en met vrijdag

Verzendingskosten tabel / pakket verzending:

Land tot 98 EUR Meer dan 99 EUR
Nederland, Frankrijk, België, Luxemburg 6.90 EUR Gratis
Duitsland 4.90 EUR Gratis
Oostenrijk 9.90 EUR Gratis
Zwitserland 14.90 EUR Gratis
Denemarken, Finland, Zweden, Noorwegen, Italië, Spanje, Tsjechië, Polen 9.90 EUR 19.90 EUR
Alle andere landen en bezorging op eilanden ** Op aanvraag Op aanvraag

Wereldwijde verzending

Als uw land niet in de lijst voorkomt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via service@design-bestseller.nl of 0432 100 400 . We maken graag een individueel aanbod voor u en bezorgen het op elke gewenste plek.

* / ** Verzendkosten voor bezorging in Zwitserland en niet-EU-landen:

Invoerrechten, invoerbelastingen en douanerechten zijn voor rekening van de ontvanger. Deze kosten worden rechtstreeks in rekening gebracht door de betreffende expeditie-instantie of pakketdiensten. Onze goederen worden onbelast en franco naar Zwitserland of niet-EU-lidstaten geleverd. Houd er rekening mee dat de Duitse BTW niet wordt berekend. De vrachtprijs is een vast tarief voor transport- en importkosten. Alle kosten die door de douane en de BTW bij invoer worden opgelegd zijn niet inbegrepen. Deze artikelen worden bepaald op basis van goederen, prijs, grootte en gewicht en zijn voor rekening van de ontvanger. Een douanerecht zelf is meestal niet van toepassing, omdat onze producten voorkeursproducten zijn van uitsluitend Europese oorsprong. Meer informatie over verzending naar Zwitserland is verkrijgbaar bij onze klantenservice op service@design-bestseller.nl of 0432 100 400.

** Verzending naar eilanden

Onze verzendaanbieding omvat niet bezorging buiten het vasteland. We maken graag een individueel aanbod en bezorgen het op elke gewenste plek. Neem contact op met onze klantenservice via service@design-bestseller.nl of 0432 100 400 en ontvang uw individuele offerte.