Uw zending volgen

Uw bestelling is geplaatst en u kijkt uit naar u nieuwe designerstuk. Op deze pagina geven we u een overzicht van hoe u uw pakket bij design-bestseller kunt volgen en beantwoorden we de belangrijkste vragen.

Waar is mijn pakket?

Ga naar het statusportaal om de geschatte levertijd van uw bestelling te bekijken. Houd er rekening mee dat de tracking van de zending pas wordt weergegeven wanneer de goederen ons magazijn verlaten en worden overgedragen aan onze verzendpartners. De aangegeven levertijd kan variëren afhankelijk van de geselecteerde artikelen en de verzendmethode.

Direct naar de bestelstatus

Waarom is mijn bestelling nog niet verzonden hoewel het artikel werd weergegeven als "direct beschikbaar"?

Direct beschikbare artikelen worden opgeslagen in ons magazijn in Aken. Veel processen zijn hier geautomatiseerd, maar we hebben nog wat tijd nodig om uw bestelling klaar te maken voor verzending. U goederen moeten veilig aankomen, met zorg worden behandeld en voor verzending aan onze bezorgpartners worden overgedragen. We verzenden bestellingen meestal binnen 48 uur, in uitzonderlijke gevallen kan het iets langer duren.

Kan ik de verzenddatum en opslaglocatie nog aanpassen nadat ik de bestelling heb geplaatst?

Pakketverzending: Ja, dat kan! Onze verzendpartner DPD stuurt een verzendbevestiging naar het e-mailadres van uw bestelling. U kunt dit gebruiken om een gewenste afleverlocatie op te geven, bijvoorbeeld een pakketwinkel, of om de afleverdatum te wijzigen. U kunt uw huidige verzendstatus bij DPD hier vinden
Verzending via expediteur: De expediteur neemt contact met u op over een geschikte afleverdatum. Aangezien de routeplanning door het transportbedrijf zelf wordt uitgevoerd, kunnen gewenste data alleen rechtstreeks met hen worden overeengekomen. Wij kunnen de door uw gewenste leverdatum helaas niet met zekerheid garanderen, omdat wij geen invloed hebben op of inzicht hebben in de reizen van onze verzendpartner. Meer informatie over de verzending vind u in uw verzendbevestiging.

Kan ik mijn afleveradres later nog wijzigen?

Pakketverzending: Om het adres te wijzigen voor bestellingen die per pakket worden verzonden, raden we u aan de Status Portal te gebruiken. Klik daar op de DPD link voor het volgen van de zending en gebruik een van de getoonde opties.
Vrachtverzending: Adreswijzigingen kunnen slechts beperkt worden doorgevoerd - voordat de goederen worden verzonden, moet dit normaal gesproken mogelijk zijn. Nadat de goederen zijn verzonden, kan dit niet altijd worden gerealiseerd. Als u het adres voor bestellingen die later door een expediteur worden verzonden, wilt wijzigen, is dit meestal mogelijk zonder de levering te vertragen als het nieuwe adres dicht bij het eerste adres ligt. Als de adressen echter heel verschillend zijn, kan dit leiden tot langere wachttijden en kan de levertijd langer zijn omdat er een nieuwe route moet worden gepland. Neem altijd per e-mail contact op met onze klantenservice: service@design-bestseller.nl

Wat gebeurt er als ik er niet ben bij de eerste bezorgpoging?

Pakketbezorging: Als de pakketvervoerder u niet kan vinden, kunt u via de zendingvolgfunctie zien of uw pakket bijvoorbeeld bij een buurman of filiaal is achtergelaten. DPD stuurt u deze informatie ook per e-mail.
Verzending via expediteur: Voor verzending via een expediteur moet altijd vooraf een afspraak worden gemaakt. Als u niet op de afgesproken tijd ter plaatse bent (of kunt zijn), zal de vervoerder een nieuwe datum voorstellen. Dit kan leiden tot extra kosten.

Mijn pakket is teruggestuurd omdat het niet afgeleverd kon worden. Wat nu?

Als een pakket door DPD als onbestelbaar wordt beschouwd en naar ons magazijn wordt teruggestuurd, heb u twee opties: Ofwel sturen we het pakket zonder extra kosten nogmaals naar u op, een tweede poging zogezegd. Of we kunnen het aankoopbedrag terugbetalen. Neem contact op met onze klantenservice om ons te laten weten hoe u verder wilt gaan.

Ik ben niet beschikbaar op de met de vervoerder afgesproken datum. Wat moet ik doen?

Neem in dit geval zelf contact op met de vervoerder zodat zij een alternatieve afleverdatum kunnen voorstellen. Als de contactgegevens ontbreken, helpen we u natuurlijk graag verder.

Mijn pakje had nu al moeten aankomen! Waar is het gebleven?

Controleer de verzendstatus om te zien of het pakket bij een buur is achtergelaten of naar een filiaal is gebracht. Als dit niet het geval is en de verzendstatus gedurende 5 dagen niet is gewijzigd, neem dan contact met ons op - u vindt onze contactopties onderaan deze pagina.

Heb u andere vragen over tracking of de status van uw bestelling? Neem gerust contact met ons op, we zullen ons best doen om u te helpen.